Baza WiedzyInstalacja, aktywacja i aktualizacjaINSTALACJA → Użytkowanie wersji Classic

Użytkowanie wersji Classic

Czy mogę bezpiecznie korzystać z wersji Classic? Albo ze starszych wersji Pakietu JZK? Jak działa zgodność wsteczna?

Wsparcie dla wersji Classic zostało już zakończone. Wersja Classic nie może być instalowana.

Poprzednie wersje Pakietu JZK nie korzystały z metadanych. Dotyczy to w szczególności wersji Classic. Jeśli bazy danych X1 z Pakietu JZK 365 zostaną otwarte lub zmienione w starszej wersji aplikacji, metadane zostaną nieodwracalnie utracone.

Jeśli metadane zostały zniszczone przez użycie starszej wersji aplikacji, można uratować sytuację, wykonując synchronizację baz danych. » zobacz jak W przypadku pojedynczego obiektu może być wystarczająca synchronizacja tego obiektu. » zobacz jak W większości wypadków konieczne jest jednak przywrócenie stanu sprzed awarii, poprzez odtworzenie kopii zapasowej w całości. » zobacz jak

➜Nie należy już korzystać z wersji Classic.

Należy pamiętać o podstawowej zasadzie zgodności wstecznej. Zgodność wsteczna jest zawsze jednokierunkowa, czyli nowsza wersja aplikacji odczyta dane ze starszej wersji. W kierunku przeciwnym to nie działa.

Dla bezpieczeństwa danych wprowadzono dodatkowe zabezpieczenie w Pakiecie JZK 365. Wykrycie manipulacji danymi przy pomocy starszej wersji spowoduje wyświetlenie szeregu ostrzeżeń. Należy potraktować je poważnie.

Plik uruchamiający starszej wersji zostanie usunięty. Zobaczysz komunikat:

➜Nie należy już korzystać z wersji Classic.


Instalacja Pakietu JZK

Instalacja Pakietu JZK Jak zainstalować program? Czy można zainstalować kilka programów jednocześnie? Jak zainstalować opcje dodatkowe? » zobacz

Instalacja na dysku chmurowym

Instalacja na dysku chmurowym Czy można zainstalować program na dysku chmurowym typu DropBox, OneDrive albo G-Drive? » zobacz

Instalacja na dysku zewnętrznym

Instalacja na dysku zewnętrznym Czy mogę zainstalować program na dysku chmurowym, zewnętrznym, serwerze NAS? » zobacz

Instalacja w folderach systemowych

Instalacja w folderach systemowych Czy można instalować programy w folderach systemowych? » zobacz

Wymagania techniczne

Wymagania techniczne Jakie są wymagania techniczne Pakietu JZK 365? » zobacz

Jesteśmy po to, aby pomóc

Coś jest niejasne? Masz inne pytanie? Jesteśmy do Twojej dyspozycji.
885 041 365
885 042 365
885 043 365
w dni robocze od 8 do 18
Użytkowanie wersji Classic: Czy mogę bezpiecznie korzystać z wersji Classic? Albo ze starszych wersji Pakietu JZK? Jak działa zgodność wsteczna? - Baza Wiedzy
Wsparcie dla wersji Classic zostało już zakończone. Wersja Classic nie może być instalowana. Dowiedz się więcej!